13 september 2008

Fredag med kalaskillar

Eftersom dotter ringde och meddelade att hon inte diskat klart hemma funderade jag kort på hur jag skulle spendera väntetiden.
Cykeln stod vid Hornstull och var sätter man sig en fredag vid halv åtta, när folk, normalt folk, har kommit en bit in i fredagkvällen?
Ja, inte sätter man sig på Judit & Bertil i alla fall, tänkte jag - och gick dit.

Drack Nils Oscars kalasöl på kran på egen stol i mysiga baren, trots folkmängden och det tilltagande minglandet mellan bardel och restaurangbord. Tar man en öl själv kan man inte stå och vimla ute i ingenstans med två väskor och jacka. Det går inte. Man kan inte sätta sig och blockera ett helt 2- eller 4-manna-bord heller, inte en fredagkväll.

I baren pratade jag med Henrik och Ragge och sen Ronny. Kul killar och gott öl och skojande, och inga telefonnummer.
Det är väl så mycket lättare för killarna att prata med en tjej som sitter själv än de fixade tjejerna som kommer två och två och intensivt sysslar med att spegla sig i varandra, Tänkte sen på att jag kanske är en man..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar