2 maj 2008

Leta efter prylar ska man inte

Man ska nog aldrig leta efter en speciell sak, inte hemma i alla fall. Det ena leder till det andra, och så står där plötsligt 18 par utslitna skor från olika epoker och glor på en i hallen, och saker jag trodde jag slängt visar trynet. Hur många kabinväskor kan man ha? Och jobbväskan då, en modern fyrkantig stor ryggsäck för dator och med tusen fack, som låg inkastad över diverse okänt. Just det, där langade jag in en del pappershögar för att slippa se dem.

Status på pappershögarna är just nu två flyttkartonger, en hemma och en på jobbet, denna ryggsäck och 3 dm ganska aktuellt hög bredvid skrivbordet. Inte så farligt ändå. Det har varit värre. Då när man hade ett stort kontorsrum med hur mycket bokhyllor och låsbara arkivskåp som helst. En vanlig kontorsflytt från ett rum till ett annat var typ 12-15 kartonger bara papper och pärmar.

Jag letade efter mitt favoritlinne, eller "klänning" som dottern säger. Eftersom jag letat överallt utom i klädkammaren hade jag nåt slags hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar