21 mars 2008

Nerringd varje morgon

Varje morgon i gryningen ringer nån. Igår ringde en programmerare från Göteborgare, idag en cykelsäljare från hagsätra. Är det så att hänga på dejtingsiterna? Lite olika snubbar olika dagar. Korta möten. Tack och hej.

- Sover du? Ja, det gäller en cykel...
- En cykel? Vad för cykel?

Har bara svarat på EN cykelannons så kan det vara någon annan? Varför kan inte en hjärna fungera på förmiddagen? Varför får man inte någonsin en soft väckning med gott kaffe kl 11 efter minst 8 timmars sömn. Och varför är jag en sån idiot som sätter på datorn istället för att sova vidare?

Det snöar och jag känner mest för att stanna hemma och diska och sy och sånt. Lättare hushållsarbete är sådant som passar mig bäst - som ni vet.

Jag kan faktiskt sy mina egna kläder. Hade en period när allt jag hade på mig var absolut handsytt i plommon och rosa, och träskorna hade jag tillverkat själv. När sonen var liten rev jag trasor och vävde tre långa mattor av alla misslyckade syprojekt. En gång broderade jag med sytråd. En bild på 8x8 cm tog två veckor att göra.

I själva verket är jag en ocean av tålamod och enträget arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar