20 mars 2008

Ingen tankeläsare

Jag är inte tankeläsare, bara avsiktsläsare. Jag ser vad folk håller på med, hur de rör sig, vad de låtsas, hur de tror att de uppfattas. Såna saker.
Ibland tror jag faktiskt på allvar att jag är bra på att läsa folk.

Men så är det inte. Jag har inte den minsta aning om vad andra menar om de inget säger, eller inte agerar och inte reagerar. Jag kan inte se om pokerfejsen bakom ytan är positiva eller negativa. Jag vet inte vad de tycker om, om de tycker nåt. Får ibland känslan av att de skiter i i just sånt som jag tycker är viktigt, och satsar på sånt som inte håller bara för att det ger tillfälliga stora röda R i skrivboken och beröm när det virtuellt klirrar i kassan.

Jag har faktiskt inte en aning. Mer än att de låtsas engagerade när en chef är med. I fortsättningen kommer jag alltid låtsasinbjuda högsta chefen till alla mina möten och bara be honom titta in och säga hej och "det vi gör är avgörande för vår, alltså er framtid på jobbet..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar