15 mars 2008

Melodifestival i bakgrunden

Dottern sover i soffan, men sa, tror jag, att hon tänkte rösta på Amy. Fast hon hade inte hört låten. Inte jag heller. Efter uppträdandet fick Amy i alla fall ett äkta falskleg i present, och det är ju precis vad man behöver om man är 15-16, eller 16-17.

Hörde just BWO därinifrån vardagsrummet, och alltså: lall-lall.. jag förstår ju glitteri och glittera och glädjen i att dansa och showa loss på en lössläppt klubb, men få schlagerlåtar får mig in the mood, och de Celiiiniga låtarna är en utdragen plåga i mina öron. Nordman får mig mest att tänka på att var man än går i Stockholm så ser man nordman-kloner. Hans look är ideallooken för så många.. eller kanska enda räddningen. Ofta ser man sådär 4 nordman åt varje håll..

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Äh, håller med...ingenting var tiptop. Kanske om man hade mixat ihop låten som vann, fast stajlat Perelli på ett annat sätt, med något helt nytt (men vad) Eller....Christer Sjögren var i alla fall sämst. I övrigt blajblaj fast Sanna Nielsen kunde väl vunnit, hon är ju skånska? Haha, du hör hur engagerad jag är!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Luuks reportagetripp i Beograd var bäst. Men kanske var det bästa i programmet just när jag låg i badet..
    Fanns inte fler skåningar i tävlingsfältet? Var och varannan är ju skorrande nuförtiden, men jag här för kasst accentöra för att riktigt höra skillnad.

    SvaraRadera