1 februari 2008

Ursäkta allt depp

Jag ska inte klaga. Blir varken jagad eller hotad eller misshandlad på stadig basis. Fick en felringning från dolt nummer, en man som vansinnesskrek och hotade - jag hade nobbat honom på puben och nu skulle han..
- du har ringt fel, jag var inte på nån pub igår..
Den upplysningen struntade han i och fortsatte med hoten och påstod att jag nobbade honom för att han var från..
Hjärtat slog vilt. Jag kollade i fönstren att ingen stod utanför och checkade ytterdörren fastän jag aldrig träffat karln. Men nån hade det, och hade kanske dragit till med ett mobilnummer vilket som helst. För att komma undan just då.
Det är inte lätt att se om någon man byter några ord med är en potentiell galning och stalker eller inte. Är det så att vissa män inte kan ta ett nej om de själva tycker de gjort ett val. Henne ska jag ha. In i mitt personliga helvete med henne bara. Låter inte det lockande, en aggresiv och lättstött man med hybris som hotar för ett enkelt nej på krogen från en okänd kvinna..

2 kommentarer:

  1. Fy fasen, obehagligt. Obehagligast är nog att han inte lyssnade när du sa att han fått fel nummer. Att han inte fattade. Skicka ett mms så ser han kanske att du inte är hon!

    SvaraRadera
  2. Det var givetvis dolt nummer, som fega typer brukar ha. De vill ha andras nummer men vill inte bli hittade själva.

    SvaraRadera