2 februari 2008

Biljardpalats och Baywatch

Igår hamnade jag på biljdardpalatset på Hornsgatan med J, som tycker att jag åtminstone ska bli så bra på biljard att jag kan slå mina kollegor med häpnad. Helt plötsligt ska jag dyka upp där och slå de andra, som vet att jag är absolut nybörjare. Gå från 0-100 på en dag. Sen skjutsade han mig till 7-eleven och sen hem, där jag somnade i fåtöljen till Baywatch. Minns att det sista jag tänkte var att det var.. riktigt bra, det där programmet.

Jag tänkte när bollarna gick fel att det berodde på mitt astigmatiska synfel. Vinklarna blir ju så knasiga, eller hur.. Nere på Ios skyllde jag mer på att bordet liksom lutade ut mot stranden. Stod en gång, för att mota bort en analkande panikattack, och försökte få i bollarna en efter en, eller i alla fall någon av dem. En och en halv timme tog det. Bredvid stod storögt en liten unge och tittade, och undrade vad det gick ut på egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar