24 februari 2008

Inte köpa bostadsrätt

Nu verkar det klart att det blir bostadsrätter här ganska snart. Och jag behöver två mindre lägenheter å det snaraste. Vi kan inte bo kvar här. Det är för isolerat för två personer som vill ha stadsliv och träffa folk.

Jag har bott fast mig i hela livet. Borde ha flyttat mot medelhavet redan -94. Och lärt mig spanska som ung. Eller språk över huvud taget. Och man får inte bättre självförtroende av att anpassa sig till en livsstil som man så djupt känner att man inte passar in i.

Liten lägenhet som är lätt att hyra ut. Lätt dator. Hyra ut under språkstudier i Spanien, Argentina, Venezuela. Jomenvisst. Måste bo en kultur där man dansar till vardags och inte där kvinnor anses gamla när de är över 35 då mannens bästa ålder precis har börjat.

4 kommentarer:

  1. Vi får sätta oss nån kväll och räkna lite nu !

    SvaraRadera
  2. Men hallååå! vilket depp....håller med om att Sverige inte är optimalt på ngt sätt, vill oxå flytta....men prata inte om dig själv på det viset!vi kvinnor blir bara vackrare och vackrare ju äldre vi blir...kram på dig:)

    SvaraRadera
  3. Ja men gör nu inget överilat! Räkna med Tricky. Du får vara lite listig nu så kan du njuta bättre av ditt framtida nya liv sen.....

    SvaraRadera
  4. Ja men varför heter jag plötsligt "Hon är" ???? Dumma blogger, antagligen bara för att jag lekte lite med en ny blogg, eller?? Det är Nike!

    SvaraRadera