23 januari 2008

Roligare med radio än kollegor

Min kollegor säger:
- Sorry sorry, jag måste springa. Du kan väl boka in möte nån gång, så får vi prata om det då istället.
- Ja men kan du på onsdag om två veckor då eftersom vi fick ställa in nu?
- Det går nog inte då heller.

Lunchmöte, kvällsmöte? Eftermiddag, förmiddag.

- Ursäkta men jag hinner inte.

På mitt jobb hinner man inte prata, men man hinner en massa annan skit, antar jag. Det är därför det är så otroligt mer stimulerande att vara hemma och lyssna på människor på radion. Man blir senil och utvecklar bara stamning på jobbet. Jag minns inte när nån berättade någonting intressant på jobbet senast. Igår hade jag i och för sig höggradig PMS och men insikten slog över mig:
Folk älskar att ha riktigt jävla tråkigt. Bara de har kontroll över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar