3 januari 2008

Klådans namn

Nåt av detta kanske orsakar klådan?

Liquid silk shampoo låter plötslig riktigt loppigt. Hade ingen klåda förrän några minuter efter hårtvätten.

Jag brukar inte ha läsglasögon för att läsa i vanliga fall, men såna här innehållsförteckningar skulle jag inte kunna läsa utan brillor. Schampot innehåller följande förutom vatten :

- sodium laureth sulphate
- disodium cocoamphodiacetate
- peg-7
- glyceryl cocoate
- sodium chloride
- glycol distearate
- cocoamidopro pyl betaine
- laurdimonium hydroxpropyl hydrolyzed wheat protein
- hydro lyzed silk
- sericin
- hydrolyxed wheat protein
- plyquaternium-10
- penthe nol
- laureth-4
- hydrogeneted castor oil
- mica
- citric acid
- parfum
- couma rin
- citronellol
- hexyl cinnamal
- limo nene
- linalool
- sodium salicylate
- sodium benxoate
- cl 77891
- cl 17200.

Det känns som nåt som borde hållas utom räckhåll för småbarn. Nån som vet vilka de mest kliande ingredienserna kan vara?

2 kommentarer:

  1. Det är helt otroooligt! Både allt som schampot innehåller och det faktum att du lääääser utan glasögon!!!

    SvaraRadera
  2. Visst låter det som att det låter trevligare med ett organiskt fruktschampo..

    Alltså texten på flaskan kunde jag med svårighet läsa utan läsbrillor i bra ljus, men annars inte. Men har jag läsbrillor ser jag inget på skärmen. Jag ser hyfsat bra på långt och kort håll men tjorvigt mittemellan. Kan inte läsa numret på bussen eller vägskyltar när jag kör, så därför har jag inte fått nåt körkort ;).

    SvaraRadera