25 november 2007

Inneboenden bor inte här

Lite lustigt, på sitt sätt, att ha en inneboende som inte bor här. Var hon håller hus vet jag inte, mer än att hon visar status på facebook nån gång om dan, så hon finns ju. Antagligen.
Det enda tecknet jag ser på att hon varit hemma är att den rödlila ryggsäcken, som då och då ligger i hallen. Med prylar i eller nytömd.
Inneboende har aldrig frågat om hon får låna den här ryggsäcken, och hon kan inte ha tagit den nån annanstans än i min klädkammare.

3 kommentarer:

  1. Men hu så hemskt, inser ju att jag måste vara en "nästanperfekt" inneboende, skulle aldrig drömma om att ens öppna minsta skåp.

    SvaraRadera
  2. Jag lånar gärna ut grejor, men det är konstigt när man ser sina saker i drift på annat sätt. Jag tycker man ska fråga innan man lånar, och lämna tillbaka efter.

    SvaraRadera
  3. Tydligen var det dottern som lånat ut den. Ingen stor grej precis. Men jag har tidigare inte lånat ut den till nån, den där ryggsäcken eftersom jag själv lånar den, långtidslånar.

    SvaraRadera