13 november 2007

I toppform och still sitting

Nu vet vi det: folk som går på gym användar oftare knark än andra. Överdriven träning och användning av droger går tydligen hand i hand.

Har varit på gym en gång i hela mitt liv. Sen var jag kraschad i tre dygn: För stark dos av Power yoga.

Dan efter stora födeledagen lämnade jag lämpligen in blodprov och fick provsvaren idag. Läkaren sa:
- I din ålder (suck, tänkte jag) borde åtminstone 2 av 20 proverna falla utanför.
- Jaha?
- ... men precis alla var bra. Inte bara bra. Jättebra.

Medicinsk friskförklarad alltså.

Återstår att se vad det är för eventuella skador på nacken, men antagligen inflammation efter 20-25 år vid tangentbord ihop med typ 8 smällar i skallen. Men man får väl bita ihop och vara stolt över att man fortfarande sitter kvar, även om huvudet sitter lite löst.

3 kommentarer:

  1. varför nämner du aldrig det roligaste?

    som att läkaren hade sagt "äter du ingenting eller?" och syftade på dina excellenta kolesterolvärden.

    SvaraRadera
  2. nog för att jag är en stavningsmästare, men grammatik är lika mkt min starka sida som det är att tex hantera pälsängrar utan att få krupp och multipla panikattacker.

    SvaraRadera
  3. ido-dido: Hade du grammatiksynpunkter också, utöver den där missen att missade poängen?

    Det absurda är ju egentligen att sitta där och hänga med ont och yrsel och bli kärnfriskförklarad.

    SvaraRadera