21 oktober 2007

Prutten måste komma från en han

Går omkring i mina rum. Radion pratar och pratar, men det gör inget. Inatt drumlade inneboenden omkring i köket och försökte laga spagetti, och ketjupen från i förrgår var slut. Fast halva flaskan gick tydligen åt till nån slags pengatvätt, säger dottern.

Idag förstod jag att inneboenden var två. En lång lång riktigt ihållande prutt från undervåningen avslöjade honom idag. Men oj, tänkte jag. Det kan ju inte vara hon... och det måste vara vanliga pojkvännen här, för man kanske skärper sig lite när man är nyträffade.

Fördomar. Det kan ha varit vem som helst.

Nu är jag så torr att jag snart kan ta en sväng ut i världen. Har facebookat klart. Jag är inte mycket där. Jag har en slags portalsida där jag ser vad som händer utan att klättra in i varje sektor. Superstart.se heter startsidan som man kan göra till sin och som är tusen gånger snyggare än google-dito. Jag ser rubrikerna från ett antal nyhetssiter bredvid varann, och de tio senaste sakerna som hänt på facebook - och om nån vill vara vän måste jag ju gå in och kolla.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar