20 oktober 2007

Idag är jag bara coolamorsan

Just det. Tappade bort mig av den där konstiga låten som stod på repeat. Är irriterad på google som bara låter mig vara inloggad på ett googlekonto i taget - som om man skulle vara bara en!! Jag är minst fem stycken. Minst. Badam-badam-badam. Minst tre egon är privat, och två på jobbet. Undrar när jag kan få min loss min domän. En kompis till sonen äger den och jag har förköpt köpa loss den i flera år...
Nu ska jag till Facebook och messa över ett bud.

6 kommentarer:

  1. det är därför man har alla mailkonton vidarebefordrade till ett. jag har ca fem. doh.

    SvaraRadera
  2. Jag har det så med, och ställt in så att jag från det kontot replyar med rätt avsändare. Men så är det det där med yahoo-kontona också och flickr som publicerar på fel blogg och... När det börjar strula till sig är till exempel då man från picasa vill skicka bilder till webbalbum och det hamnar på helt fel användare och man kan inte ändra eller välja till vilken googleanvändare bilderna ska publiceras på. Typ.

    SvaraRadera
  3. Visst är det jobbigt. Hur kan de inte fatta att man behöver tack för flera konton, och vill kunna växla mellan dem.

    PS; Tack för böckerna; jag har nästan läst den första, och är inte för impad.

    SvaraRadera
  4. Vem klarar sig med fem mailkonton??

    :=)

    Jag har 11 som jag kollar jämt (via Outlook) samt ett par till som kolald några gånger om dagen. Det värsta är att det droppar in massor av mail på alla konton dagligen... Inga "döda" konton med andra ord.

    SvaraRadera
  5. Jag har väl ytterligare ett par på yahoo och hotmail och några på comhem, som var chello och före det algonet. Och så några domän-konton. Men många är ju helt inaktiva.
    Om man kan ha en fungerande outlook som man också kan ha i webbversion är det ju bra. Mitt normala uppsamlingskonto kunde jag läsa på mobilen, men operatören skrev över alla inställningar och när jag ska ominstallera säger telefonen att det inte finns tillräckligt med minne fastän jag har stort 1-gigskort i mobilen. Så det blir rörigt och privat och jobb måste skiljas på, definitivt. Det blir väl enklare med tiden.. Det är ju först på senare tid som man kan lägga upp olika namn på sitt enda konto, som yahoo börjat köra med, och det tycker jag är bra, om man t ex i vissa lägen inte vill skylta med namn och i andra lägen verkligen vill att det ska framgå vem man är.

    SvaraRadera
  6. TBFCEM: Vilken började du med? Jag förstår inte riktigt haussen med honom. Men jag är ju en så svårflirtad läsare.

    SvaraRadera