19 oktober 2007

Glömde mjölken trots Remember the milk

Det mest systematiska i min tillvaro är denna blogg. Saker hamnar nästan alltid i datumordning, utom då jag var i Rom i september när jag plötsligt hamnade i januari 2000.

Efter att ha kört med A5-agenda några månader, skippade jag den och började skriva rakt av i liten anteckningsbok. Nu tål jag inte att se den och har börjat skriva i Remember the milk istället och kopplat ihop med googlekalendern som påminner om saker i mobilen.
21.41 varje dag får jag till exempel ett skumt sms där det står "sammanfatta". Vaddå sammanfatta tänker jag varje gång, jag sitter ju för f*n och ser en film...

Saker jag vill blogga om skriver jag ner som en enkel aktivitet, bara ämnet. Sen skriver jag bloggtexten i "notes" till uppgiften och kan lätt slänga in några rader mitt på självaste kontorsstolen, och det ser ut som jag gräver djupt i min aktivitetslista. Efter tre dagars småplitande är jag riktigt nöjd. Förutom att inget hamnat här förstås.

Jag skriver ut och får en prydlig att-göra lista på papper där jag kan klottra. Ett ihopvikt A4 är melodin för kontroll. Men någon mjölk finns det förstås inte härhemma ändå.

2 kommentarer:

  1. förlåt. jag ska verkligen se över min mjölkkonsumtion, snarast.
    det kan dock krävas professionell hjälp. ska se vad mitt nästkommande psykologbesök mynnar ut i, får jag KBT-remiss är jag på god väg.

    den resterande mjölken lämnar jag åt dig mamma. det får bli svart kaffe-spya i duschen imorgon men du är väl värd det lilla besväret.


    ps: kan du ge mig 1000 spänn till knark?

    SvaraRadera
  2. Så mycket kostar inte mjölken, även om den är beroendeframkallande...

    Det finns en droppe mjölk kvar än så länge. Reservmjölken då, är den också slut?

    Är upprörd över en person som _ringer_ från jobbet kl 8, flera gånger. Men inte så viktigt att han lämnar sms, mobilsvar eller mailar...

    SvaraRadera