5 augusti 2007

Dumpad på Lino

Återvände till parken igårkväll vid 11-tiden efter bloggpausen hemma. Var på dansbanan där folk nästan började grina när de sänkte volymen. En granne, antagligen från mitt bostadsområde, har visst klagat, och 1000 festglada personer ska försöka dansa till musik utan ljud.

Dj:n bad så mycket om ursäkt. Han kunde inget göra.


Jag skäms å grannens vägnar.

Det måste vara en av världen snålaste och mest missunsamma personer som inte kan tänka sig att använda öronproppar några timmar om året, eller har vettet att hälsa på släkten på landet just denna helg, en gång om året. Skäms, tycker jag.


Cavabaren. Man fick klättra upp för en rätt ranglig trappa och där uppifrån hade man god utsikt mot scen.

Efter dansen klättrade jag upp till cavabaren och såg henne. (Alltså inte grannen)
- Men där är du ju, sa jag.
- Ja här är jag faktiskt, sa hon.

På torsdagen hade hon själv fått hjälp nedför trappan efter att ha röjt omkring där på loftet. . Ikväll fick vi istället hjälpa J att komma ned. Hon var extremt i gasen och hade beställt taxi och en flaska champagne på Strandbryggan - av alla ställen - så vi åkte dit och försökte reda ut allt som blivit tilltrasslat under kvällen. Flickvännen kom till sist och hämtade J, medan M, A och jag tog taxi till Gamla stan där de tyckte det var lämpligt att dumpa mig vid Lino.

Det var tydligen dags för mig att lämna tjejerna och umgås med grabbarna istället. Hade extremt kul. Inte behöver jag åka till Berlin heller..

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar