28 juli 2007

Öltjuvar på rockklubben

Inte nåt ballongväder idag inte. Inget väder alls, tycker jag. Jag har sovit till tre och får skylla mig själv. Jag är instäldd idag på grund av party igår. Var först på två söderpubar, och hade sen träff med Iospolare på rockklubben Harry B James på Regeringsgatan.

Vet inte om hårdrockare är fattigare än andra människor, men några värre öltjuvar har jag aldrig varit med om sen Spy bar förr i världen, där man fick hålla stenhårt i glaset för att inte bli av med det.

Skulle beställa öl åt alla. Kunde bara bära två åt gången i trängseln och bad några småtjejer vakta de två ölen i baren medan jag bar iväg de första. Istället snodde de ölen och försvann in i folkmassan.
De två ölen ställde jag där vi stod vid dansgolvet. Helt plötsligt såg jag en kille snappa åt sig den ena i farten och stegade iväg. Och jag efter. Tack sa jag, och tog resolut tillbaka ölen. Snopet för honom.

Eftersom det tog en halvtimme att få beställa i ett totalt kaos i underbemannad bar köpte jag två öl nästa gång, en till mig en till P. Ställde båda ölen på ett bord och väntade på att trängseln skulle lätta lite, men det räckte med att titta bort en sekund, så var den öl jag inte höll i borta. Jag sa åt killarna som satt vid bordet och var de enda som kunde ha tagit ölen att de riktigt låga kräk. Var så irriterad.

Avslutade med P på Patricia, där jag efterhand virrade bort mig till schlagerbaren och rakt in i en helmysig kille för ovanlighets skull. Det är kanske bra att ge upp helt som jag gjort. Är man för desperat verkar det inte funka, även om man går på golden hits eller kvarnen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar