28 juni 2007

Weather-trotter... ha

Mitt åka-till-solen-resande funkar inte.

Hela norra Europa har haft hel- eller halvkasst väder den senaste tiden. Billiga biljetter man man boka tidigt och betala, så det går inte att styra om i sista sekund. Till exempel byta sin Stockholm-Köpenhamn-Berlin till typ Stockholm-Barcelona-Santorini.
Och det bara öser ner. Har spänt upp parasollet på balkongen för att mattorna inte ska bli genomsura.

Jag vill sälja min Roskildebiljett, som jag just köpt. Jag vill till Grekland nu. Direkt. Precis som förra året.

4 kommentarer:

  1. Men åk då! Finns fortfarande biljetter Arlanda-Santorini med avgång lördag 30/6 08:35. Sen tar du transferbåten Naxos Star till Ios. Avgång 16:00.

    Skit i Roskilde, bara en massa lera. Dessutom så är temperaturen lite behagligare i Grekland nu. "Endast" 33 grader kl 15:00 idag.

    / PappaK

    SvaraRadera
  2. Låter som en *mycket* bra idé, men jag jobbar till den 4:e. Det är det man måste tänka på också. Vet att apolloflygen går på lördagar på morgonen och på måndagar vid 6 på kvällen. Men vem vet..

    Är du på ön nu?

    SvaraRadera
  3. Nej jag är tyvärr inte på Ios ännu. Jag åker ner till Santorini på lördag morgon från Landvetter. Landar en halvtimma innan Arlandaplanet anländer. Tar en öl åt dig när jag kommer till Ön.

    /PappaK

    SvaraRadera
  4. En fix eller alfa åt mig, tack.

    SvaraRadera