28 juni 2007

Snabel-a

Tänk att man fortfarande måste säga Snabel-a på sveriges radio. Man blir så distraherad att det svårligen går att uppfatta resten av mailadressen.

- Eposta Vaken Snabel-a sr punkt se..
- Maila vaken at sr punkt se, skulle jag säga.

Hur det är att jobba när andra har semester är frågan för natten.
Fyra somrar sommarjobbade jag i vuxen ålder innan jag fick första semestern, och då cyklade vi från köpenhamn till skagen, och bodde på nästan varenda strandcamping. Åtminstone en på varje ort.
Den värsta sommaren var som spärrvakt i fyrskift på sl. Sa upp mig i förtid. Stod inte ut. Fick resa i över ett år efterråt för att komma över sviterna.. Tog en enkel till aten, den 11 augusti, och försvann. Kom hem i slutet av september året därpå. Hade då gjort av med 5000 spänn.
Det bästa sommarjobbet var i skärgården. Stora nassa. För pengarna åkte jag till köpenhamn och spenderade 8 veckors lön på några dar.

---- Skickat från mobileon

4 kommentarer:

  1. läste jag rätt, femtusen?

    SvaraRadera
  2. Jo, det stämmer, men det motsvarade ungefär två dåligt betalda månadslöner på SL, som sommarvikarie.

    SvaraRadera
  3. Maildresser är ju *vem* före och *var* efter. Jobbar man på ett företag och det står: namn@företag.se borde man kunna säga att mailadressen är typ como på comosplace.se. Att det ska vara ett så kallat SNABEL-A där fattar vi väl nästan allihop nuförtiden. Eller?

    SvaraRadera