7 juni 2007

Kort och gott

Från långrandig till smårutig. Tidens melodi. Synd att Povel Ramel gått ur tiden.

Idag: Bekymrad, men piggare än jag trodde, trots att jag somnade först vid fem i morse. Tack väderleken.

På hemvägen provcyklade jag först en King (som är ett hopplock av restdelar från Crescent-Monark) på Kungsholmen. Sen åkte jag till cykelaffären vid Långholmsgatan där de fixade fram en "Trek 7.3 DISC" (med diskbromsar) som jag tog en Långholmsrunda med. Klarade Bergsundsgatebacken i ett litet nafs, och när kom till krönet hade de unga tjejerna, som stod vid rödljuset samtidigt som jag, bara lyckats ta sig 10 meter upp i backen med sina tunga cyklar.

8000 kostar den cykelglädjen kan jag berätta. Men provcykla kan man ju göra.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

  1. Skönt med en cykelrunda! Jag funderar på att ta en just nu eller kanske väntar jag tills det blir lite kyligare senare ikväll...

    SvaraRadera
  2. Nöjescyklande är ok i värme och ger bara bris. Det är när man har bråttom med cykeln och ska fram och tillbaka över Västerbron det kan bli lite jobbigt.

    SvaraRadera