23 maj 2007

Regn på helgen

Är det så folk ska ha det. Soligt i veckorna när de jobbar och ihållande regn hela helgen när de är lediga..
Enligt prognoserna ska det ff regna i nästan hela Europa hela helgen som kommer. London, Paris, Berlin, Köpenhamn, Barcelona, Aten. Till och med i Grekland.

Vart ska man ta vägen? Man är så svältfödd på att det bara ska vara någorlunda varmt och lite sol när man är ledig. Det verkar som folk som lever i varma klimat inte har samma behov av stora hus och prylar. Klimathoten är klimatets fel. Helt enkelt.
Man kompenserar.

2 kommentarer:

  1. Vem säger att det ska regna i Grekland i helgen? Idag har det faktiskt regnat på Skiathos men lördagen ska bli jättefin, åtminstone om man får tro väderrapporter här. Att det regnar i Sverige i maj är ju inte ovanligt. Se det positiva i saken: det kunde ju ha snöat!
    janne
    skiathosbloggen.webblogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag har en startsida med 10-dygnsprognoser för massor av orter, och just den här helgen såg det mycket regnigt ut i stora delar av Europa, och ganska ostadigt i Grekland.

    Jag är extremt ställd här, jag klarar inte klimatet längre, och inte heller att det blir helt hysteriskt i Sverige när sol och värme kommer, om den kommer.

    Jag vet faktiskt inte vart jag ska ta vägen, trivs inte här i Stockholm längre. Det är krystat.

    SvaraRadera