21 maj 2007

Bloggdöd i radio

Kändisbloggarna slår igen. Är bloggen på utdöende? Hur förhåller du dig till det här med bloggandet? Det är kvällens fråga i Kvällspasset i P3.

Programledaren Johan Hilton orkar själv inte leta prinsar genom att tvingas kyssa horder av grodor. Jag förstår honom, men det är kul att höra en radiopratare säga så, för om det är nånstans det verkligen skvalas och pratas mycket strunt är det i radion. Det får inte vara tyst och tiden måste fyllas ut. P3 har många vettiga programledare, men reklamkanalerna är i många fall mest blaj.

Det roligaste sättet att upptäcka nya bloggar tycker jag är när man söker på nätet, och det nästan alltid finns någon riktig kloker som skrivit i sin blogg om just det man letar information om.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Knappast på utdöende men visst varierar intresset, åtminstone mitt. För två år sen när jag började läsa bloggar så fanns det ju inte så många. Jag minns att jag var på Bloggforum då och de som bloggade var liksom där, de var inte fler än att de rymdes i en stor sal (på Journalisthögskolan), jag minns att du var där men jag vågade ju inte säga hej då. Nu är ju utbudet så stort så det är sällan jag hittar nån ny blogg som jag verkligen orkar läsa igenom utan det blir mer och mer flyktiga besök.

    SvaraRadera
  2. Lite märkligt att alla kändisar får nog just nu. Bloggvärlden har ju inte genomgått någon större förändring på sista tiden. Verkar nästan lite koordinerat.

    SvaraRadera
  3. Intressant tanke att de, kändisarna, suttit ihop på nån krog och tagit gemensamt beslut: Äh, vi skiter i det här nu. "Vi behöver inte det här längre, vi får ju tillräcklig exponering ändå.." (typ)

    SvaraRadera