16 maj 2007

Ojoj med lurar som murar

Nu ska jag skriva kort och gott, tänkte jag och klickade på create.
Höll nästan på att skapa ny blogg. Hindrade mig.
Oj, tänkte jag, ojoj får den heta.

Tänkte på hur effektivt det är att inte vara på jobbet. Hemma kan jag plocka runt lite, sätta på en maskin, få frisk luft, lyssna på roligt snack, som idag om lyssnarnas värsta flyttar, få nyheter, musik. Köpa middagsmat på lunchen. Jag hänger med, ser in, ser ut, ser vinden i träden. Hänger tvätt.

Får mycket mer jobb-jobb gjort än jag skulle fått på jobbet. Jag slipper teknikstrul och nån temporär sittplats bland andras barnfoton, favoritmuggar och mintgröna handkrämer, och slipper leta nätsladdar och krypa bland sladdarna på golvet.

På jobbet är det tyst. Där sitter man koncentrerat i världens radioskugga framför skärmar, och skärmar av sig med lurar som murar. Folk är mycket busy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar