15 mars 2007

Nuet faktiskt

Det kan verka förvirrande här om var jag är. Det beror på att jag lägger in en del bilder från Thailand i efterhand. Jag publicerar från Picasas bloggfunktion. Först när bilden är publicerad kan jag gå in och lägga på rätt datum. Det är lite huller-om-buller just nu.

Jag är i alla fall hemma.

I helgen var jag på kryssning till Åbo(?) t/r.

För en vecka sen, 7 mars, kom jag hem från Ko Samui efter en 2-veckors i Thailand.

Nu är syrran därnere och avlöser. De hade bbq på Chill-outen på Maenam beach ikväll. Bra att veta att det finns alternativ. Boende på guest house vid stranden (400 baht) och schysst fullbehovs-bbq (100 baht) - varje kväll - skulle gå på 3600 kronor i månaden allt som allt. Och så 10 spänn internet per dag. Säg 4000 kronor.

Härhemma kostar bara mina räkningar över 10000 i månaden - exklusive mat och dryck, och tvivelaktiga nöjen.

2 kommentarer:

  1. Inte så att jag vill bli av med dej, men prova då? Ett halvår, två månader..?

    SvaraRadera
  2. Jag kan ju inte hyra ut mina åtaganden hemma. Om jag kunde få dispans och jobba på distans skulle det funka. Och om nån kunde hyra min del av lägenheten och bo ihop med de två andra.

    Ont i magen jag får.. varje dag kändes värdefull, här känns vardagen som en social kamp, och jag lider av att det är ett sån mobbinglivsstil här, även om jag själv haft det lätt.

    SvaraRadera