28 februari 2007

Till civilisationen idag

Idag bytte jag hotell från ett utan elkontakt och havsutsikt till ett med elkontakt utan utsikt, men en härlig trädgård med höga träd som tar fighten med solen. Kan nu ladda telefon och köra över bilderna - och bildblogga skulle kunna gå bra.
Min mobilfotoblogg ligger här. Bara lite test sådär. Den har inte heller funkat så bra, eftersom det inte gick att publicera från Bangkok.

Internet här är ingen lek. Det tog mig en halvtimme att logga in på internetbanken. 60 baht i timmen kostar det att internetta, dvs överkomligt, men i Bangkok kostade en timme 30 baht. Lite skillnad. Två timmar har tickat iväg utan att jag kunnat göra något roligt, som att publicera bilder.
Jäkla blogger har fått för sig att det är den 20/2 kl 17:17. Why. Kanske hamnar alla mina poster där?

2 kommentarer:

  1. Antagligen funkade väl internet så bra för mig eftersom jag väl var den enda på ön som surfade men å andra sidan har du ju några att dansa med istället...det hade ju liksom inte jag...

    SvaraRadera
  2. Jag såg rätt många surfa och kolla mail, det verkade bara vara jag som skulle sitta där och jobba. I nöjeskvarteren tyckte jag alla verkade dansa med alla. Uppfattade aldrig om du var i det området..

    SvaraRadera