21 februari 2007

Bangkok: Utsikt från mitt rum



Så här tjusig utsikt har jag. På andra sidan hotellet däremot är det livat. Det är hårt trafikerat på huvudgatan Larn Luang att man faktiskt inte kommer över. En thailändska eskorterade mig. Kom, kom! På varje sida av övergångsstället finns flaggor, som man tar i handen och viftar med framför sig så att bilarna ska stanna. Alternativet är att gå 200 meter bort och ta gångbron.

Frågade vad en extra hotellnatt skulle kosta och rumspriset här är 2900 baht. Det skulle jag aldrig pröjsa. 1200-1500 betalade jag på Ko Samui för jättebra standard och 500 för simplare boende. Så om det blir några extra dar i Bangkok flyttar jag till Kao San Road.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Det ser verkligen simpelt ut. Jag skulle inte bli förvånad om du bor i en trädkoja :D

    SvaraRadera
  2. Så ballt att sitta där borta och blogga här!! (måste lära mig..)Utsikten är väl skit samma, bara att få vara DÄR. Du missar just årets snöoväder. Gläd dig och ha en skön semester!!
    Nike

    SvaraRadera
  3. ..läste just att du jobbade också. Tja, inte helt fel att jobba bortifrån då om man kan jobba från Bangkok. Have fun!

    SvaraRadera
  4. Ticket. Yes I have a ticket.

    Tre dagars bredband håller på att ta slut. Jag byter hotel imorgon till nåt som heter four sons village som jag hittade ikväll. 650 batht per natt. Dryga hundringen. Måste vara där tidigt vilket jag inte lär klara.

    Ska ut på stora flodbåtstrippen imorgon seneftermiddag med en UK lady, som jag stiftade bekantskap med på Molly bar nånstans vid Kao san. Hon verkade bli skitglad för förslaget att slippa åka ensam.

    Känns verkligen konstigt att vara runt i Bangkok och sen ta taxi (20 spänn, ok dubbel taxa ser genom fingrarna), starta datorn och vara uppkopplad.

    SvaraRadera