5 januari 2007

Sado-retro i nya trender

Fladdrande sköna kläder, folk och musik. Yes, I'm a hippie. Ge mig nåt att röka, please...

Nåväl. Istället sitter jag här och surar på min egen mentala och materiella skräphög. Rafsar och krafsar i spåren av åren, och hör nån käck modetjej i radion säga att NU ska folk byta till styvare och mer skräddade kläder och min midja ska tydligen uppåt ännu mer.

Så nu måste jag köpa upp mig på allt möjligt töjbart och strechigt och silkigt på slutrean. Lägga upp ett lager inför kommande ransoneringstider, då nijande fijna ungdomar kommer tycka att man är hysteriskt fult klädd om man inte har uniform.

Varför inte göra plaggen riktigt stickiga och syntetknastriga också, som det var när jag var barn, då kläder aldrig nånsin hade tillstymmelse till passform. "Ska man va fin får man lida pin", som de sa när skinnet fastnade i blixtlås och de hårda skorna skulle på fast de var för små.

(torsdag eftermiddag - paus i städning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar