1 november 2006

Weather-trotter

Varför kallar man det för oväder när vädret verkligen märks som allra mest? För att det är ovärdigt att kallas väder kanske. Det goda vädret finns knappast. Några få platser i världen har ett klimat som befolkningen är nöjd med. Lite amerikansk västkust, lite europeisk sydkust. Södra Spanien, Kreta. Men även där slår vädrets makter till ibland.

Undrar om det finns något ställe i världen dit man kan fly i november.. jag har nästan gett upp. Skulle vilja bli en weather-trotter, en sån där som lämnar kappan kvar i vinden och istället följer det goda vädret runt jorden.
___
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

  1. Själv fick jag en smärre chock när jag gick upp imorse och det var snöstorm ute, 2aj fan man kanske borde fixt vinterkäder till barnen" Det blev en lång och tröttsam shoppingrunda på eftermiddagen och tusenlapparna rullade iväg. Hade jag handlat lite pö om pö under hösten hade jag kanske sluppit gräva ett sånt hål i plånboken...nu blir det gröt och nudlar;-)

    SvaraRadera
  2. Åh fy, sånt har jag nästan glömt. Tonåringar brukar ju föredra att frysa hela vintern, hellre än klä sig bylsigt och varmt med plats för lager på lager.

    Nä, jag tycker man har all rätt att protestera och vägra vinter. Gratis vinterkläder och uppvärmda gångvägar - eller vi lämnar landet.

    SvaraRadera