1 november 2006

"Snöstorm" i råhösten

Sådärja. Tajmade "snöstormen" precis för mitt färgpatronsinköp. Idioten som stod och maskinblåste löv på gångstigen fick nog gå hem. För gott hoppas jag. Det gör varken till eller från att stå och blåsa löv från en sida till en annan. Och speciellt inte om löven rasar av träden i blåsten.

Men nu är det blötsnö som gäller. Överaskning va! Oj. Ingen trafik funkar. Har inte meterologerna pratat om det här i flera dagar, och igår såg man bilderna från insöat Dalarna i nyhterna. Va! Men! Ska vi också.. det som var så torrt och fint och bara vanlig rå höst i morse.

- Allt står still, säger pissnödig och snussugen chaufför till Radio Stockholm, som suttit fast i två timmar i Kista.

Och någonstans i Sickla har två SL-bussar släppt av sina trafikanter mitt i vägbanan. Jag skulle bli galen av att bli avkastad i det här vädret mitt ute i ingenstans på en jävla landsväg.
__
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar