6 november 2006

Mitt enda alibi

Skulle ta en paus i jobbandet för att se avsnitt 7 av Hombres, som skulle läggas ut idag. Den ligger ute men funkar inte. Ånej. Efter programmet skulle jag ha fortsatt med korrekturet. Nu vet jag inte. Har ingen morot längre.

Har tänkt på tröttheten. Många har ett enkelt botemedel mot den. De sover. De har alltid fått sova, som om det vore helt naturligt. De går och lägger sig, somnar. Ibland somnar de tidigt fast de sovit natten innan också.

Jag somnar aldrig av att bara vara trött eller jättetrött, utan bara vid utmattning. Om jag inte sover en natt blir det inte lättare att sova nästa natt. Sömnlösheten består, bara tröttheten som blir än större.

Det surrar i huvudet. Känner mig tom. Men jag måste prestera. Måste få klart. Mitt enda alibi är det jobb jag gör.
__
Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar