25 november 2006

Mesar, struttar och idioter

Igårkväll tog Z-vänninnan och jag några öl på Southside. Det var första gången hon var ute efter operationen och hon orkade inte så långt bort hemifrån.

Fick där en slags överkänslighetsreaktion mot korkade personer, och som tur är det så är att hon är en klok person. Vi behöver inte ens tycka likadant, och det gillar jag.

Jag kan få panikkänslor av att folk är så djävla korkade. och gör som alla andra eller som andra förväntar sig. För mig yttrar sig reaktionen i att jag börjar hoppa på stället, som att det bränns, eller luktar riktig illa. Jag blir galen. Överallt är de, mesarna, struttarna och de rena idioterna.

Många är säkert helt normalintelligenta eller till och med hemliga medlemmar i mensa, men det som retar ihjäl mig är folk som inte tar in, som inte lär sig nåt nytt, och beter sig som en igenknutna plastpåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar