21 oktober 2006

Aldrig moderaterna

Igår fick jag försöka övertyga väninnan om att man inte måste vara ond människa även om man är moderat. Väninnan är, som hon säger, mycket vänster.

- Väldigt väldigt mycket vänster. Inte ens sosse är jag" säger hon.

Jag försökte ställa mig in lite och sa:
- Jag har i alla fall ALDRIG NÅGONSIN röstat på moderaterna. Och det står jag för.

Det som hände var att hon lyckat få ur en person som jobbar med Läkare utan gränser att hon röstat på moderaterna.

- Moderaterna! Väninnan var upprörd. Hur kan dom vara moderater, dom är ju så schyssta, och gör så mycket bra saker. Hur kan dom? Dom kan ju inte svika med att rösta fel!!!

Åhhhh, tycker jag. Rösta på ett parti är en sak. Göra är något annat. Jag är säker på att de här moderaterna gör mycket mycket större nytta än både hon och jag, oavsett vad vi röstat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar