11 augusti 2006

When the shit hits the fan (3)

Berättade om mitt misslyckade projektet på frukostmöte med 8 kollegor i morse.
- Kunden exploderade, och jag fick den värsta utskällning jag nånsin fått i jobbet.
- Så dör jag av en plötslig ångestattack, så vet ni varför, sa jag.

Försökte vända sitt misslyckande till nåt lite roligare än en uppretad (och förlorad - och tyvärr stor) kund. Mitt mål är bara att visa att man inte ska jobba med diffusa och elaka kunder och att dom är en hälsofara.

Min botgöring blir att skriva en rapport om hur man misslyckas med ett simpelt litet mini-projekt och hur det kan undvikas. Förslaget var mitt. Deadline 1 september.

2 kommentarer:

  1. Kommer du att posta den? Eventuellt av-identifierad?

    Det analyseras alldels för lite i den här konsult-info-media-it-världen om varför projekt går snett. Ett bidragande skäl till varför så många projekt misslyckas.

    Business Week hade ett helt tema om det nyligen. Hittar inte reportagen på deras sajt men deras podcast om det:
    http://www.businessweek.com/mediacenter/podcasts/cover_stories/covercast_06_29_06.htm

    SvaraRadera
  2. Så långt har jag faktiskt inte tänkt. Jag har tänkt på att posta andra tankar kring vad som hänt. Tål att tänka på!

    SvaraRadera