10 augusti 2006

Givetvis dags att flyga till London

Snart dags för min årliga London-resa. Förra året var jag sjuk och kom inte iväg förrän i oktober. Nu har jag biljetter med Ryanair, om nån vecka.

Somnade med radion på igårkväll och trodde jag var mitt i en dålig dröm när morgonnyheterna kom. 2o plan*) planerade att sprängas. Panik på flygplatserna i England.För första gången får folk inte ens ta med handbagage i kabinen. Flighter till Storbritannien inställda.

Terrorliga skulle spränga flygplan.
Terrorexpert varnar för resor till London.

Kanske läge att styra om mitt resande från att ha trevligt och upptäcka nya platser till rent hotspot-resande. In i stormens öga. Tränade lite i Grekland i somras, men då gällde det bara väder och vind.
---
*) 20 arresterade var det visst, och ett tiotal plan på listan.

4 kommentarer:

  1. Tycker nog du haft lite väl mkt otur med ditt resande....
    Får väl räcka nu !!

    SvaraRadera
  2. Skrev en grej om detta på travelaid idag.

    SvaraRadera
  3. Jag tog en sista-minuten resa till London under första Gulfkriget (1991), jättebilligt och inga turister. Fast det var förstås en annan situation då, IRA var de enda terroristerna, och de brukade alltid varna.

    Var i London dels i våras, dels efter midsommar. Det känns obehagligt att åka tunnelbana, så det blev mest promenader och taxi.

    SvaraRadera
  4. Londons tunnelbanan är lite klaustrofobisk på vissa håll med långa trånga gångar och trådsmala perronger, men ofta har man inget val, eftersom avstånden är så stora. Fast förra Londonresan var jag nästan bara i Soho, kom jag på.

    SvaraRadera