17 augusti 2006

Dag Vag, Freddie Wadling och Debaser

Missade Dag Vag på Mosebacke igår. Jag sov. Hade fått utmattningssyndrom efter excelprövningar och presentinhandling i city, och somnade.
När jag vaknade var det sent, och bara-jag-får-nåt-att-äta som gällde.

- Måste ha mat. Och det blev indiskt på Ellora med dottern, som sedan fortsatte till Baba Sonic på Tivoli.

På Ellora ringde Zinken-väninnan, hon med militärtycke, och undrade om vi skulle åka till Gustav Adolfs torg och se Freddie Wadling. Cykel eller båt, undrade jag.
- Cykel. Vi hinner, han börjar spela först klockan 11.

Nu var konserten inte vid Operan utan vid Café Opera, på södra Kungsan-scenen, i gamla Tehusets förlängning mot Strömmen. Zinken-vänninan, Poeten Peter och jag fortsatte sedan till Debaser.

Med det var kvällen långt ifrån slut. Men det roliga var slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar