31 juli 2006

Dunderbula på Ios

Hade inte världens tursammaste semester men får vara glad ändå. Jag är ju hemma nu. Egna sängen känns som ett paradis, så som den bara gör efter en hård resa.

Förutom att det blåste hela tiden och var svinkallt första veckan så fick jag redan sjätte dan en ordentlig smäll i huvudet. Och det var vindens fel. En liten sladdrig plastpåse blåste in under klacken i bytrappgränden och jag föll baklänges på bananskalsvis. Bang. Bakhuvud mot sten. Blod. Ispåse och sen eskort till bydoktorn.
- Ok, sa doktorn. Du verkar helt ok. Inte sprucket, inget ska sys, du pratar klart, minns fallet, har ingen yrsel och ser bra.

Han sa inte att jag ser bra ut, men nästa dag sa jag till polarna att doktorn var riktigt snygg. Så nåt hade nog hänt därinne i alla fall. I huvudet alltså.

Bulan blev stor som en tennisboll. "Fint" tyckte sjuksköterskeväninnan när hon kollade såret under nån vecka. Det är nog bara sjuksköterskor som tycker att sår kan se fina ut. Får se vad vårdcentralen säger imorgon.

(Om ni tycker att jag efter semester börjat skriva konstiga saker så vet ni nu varför)

2 kommentarer:

  1. Ojoj det låter synnerligen dramatiskt!?? Jaså, blåste det så djävligt på Ios? Usch - det där kunde ju verkligen gått illa...
    hur har du det annars? Jag har inte bloggat så jätteaktivt på ett tag nu - har i likhet med många andra haft lite "bloggsemester"...men nu är jag tillbaka igen!

    SvaraRadera
  2. Lite dramatiskt var det. Och blev jobbigt när man sen hela tiden tänker på att ingen ska komma åt huvudet, eller att man ska snubbla eller stolar ska välta baklänges eller att man ska skratta så mycket att man slår i huvudet i nån vägg.

    Hoppas komma ifatt med bloggläsande snarare än bloggskrivande.

    SvaraRadera