14 juni 2006

Hultsfred: Dåligt samvete

Dottern med polare sprang precis iväg i sista sekund för att hinna med festivalbussen till rockpartyt i Hultsfred.

JAG blir nervös. Har fortfarande hjärtklappning. Vet vilket elände det skulle bli om de missar bussen. Jag tänker visst ett steg längre.

Och så har jag dåligt samvete. Dottern fick pengar till mat (mot att hålla mobilen i gång, och svara, annars får hon betala tillbaka matpengarna). 5x50 fika/frukost och 5x70 middag ger 600 kronor. Plus 300 kronor lån. 900 är alldeles för mycket pengar. Om det inte det mesta går till mat alltså. Och det gör det väl inte.

Lika dåligt samvete hade jag haft om jag släppt iväg henne utan matpengar.
Jag borde inte ha lånat ut pengar..

1 kommentar:

  1. Ingen aning. Mina är över 18 nu. Båda. Vuxna.
    Men man var orolig över olika saker i olika åldrar.
    Nu är jag mest oroad över skitstövlar. Dottern otroligt söt.

    SvaraRadera