24 maj 2006

Kamera-tok

Ja, nu blev det en kamera till i familjen. Allt för att få bättre skärpa.

IMG_7639
Som här. Tagen på 1/20-dels sekund. Fri hand, befintligt kasst ljus. Brukar vara svårt att få skärpa och oskärpa där man vill ha det.

Köpte kameran i en hotellfoajé av ett trevligt par från Leksand som annonserat den på blocket, och ändå skulle till Stockholm ett par dar. Gav dem coolamorsan-adressen så att de skulle kunna följa kamerans fortsatta öden och äventyr.

Så nu har jag, med senaste förvärvet överst:

  • 1 Canon G5 (för att kunna ha manuell kontroll på skärpa och exponering)
  • 1 Pentax Optio WPi (för att kunna ha i vattnet)
  • 1 Konica Minolta Dimage X60 (som jag i desperation köpte i väntan på att Powershoten skulle komma hem, snabb och extrembra för macrobilder, men på stativ)
  • 1 Canon Powershot S50 (sliten sak, den som dessutom kom bort i Grekland förra sommaren)

Oftast har jag två digitalkameror med mig, för säkerhets skull. Minoltan får däremot alltid bara stanna hemma. Systemkamera får vänta tills jag blir starkare, och ordentligare.

2 kommentarer:

  1. Två st med dig varje gång. Då blir du snart stark.

    God ölsmak har du också.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag blir starkare med tiden.
    Svaghet för öl kanske inte är nån styrka, men god öl är *väldigt* gott.

    SvaraRadera