21 april 2006

Oväntat från X, S och J

Det så kallade X-et hörde precis av sig per telefon. En snackare är han. Tänkt på mig de senaste dagarna, sa han.

Mobilen plingar till, och igen. Jag får radera för att kunna läsa, och radera igen för att kunna svara. S-et, kyssaren, vill gå ut ikväll. Han har väl glömt den där jobbiga kyssgränsen.
J-et, den vackre, som brukar sms:a efter midnatt (hm..) på fredagar och lördagar är tidigt ute idag: vill också gå ut och ta en öl med mig ikväll. Vi kanske skulle kunna gå ut alla tre.

Frågan är vad jag vill. Faktum är att jag just nu mest tänker på mat, på middag, thailändskt eller indiskt. Nåt starkt. Det är nog stark sås jag behöver, sen kanske jag kan komma på nåt.

Kom precis på att jag satte en lapp till mig själv på jobbdatorns skärm igår: "Glöm inte minnet!" står det. Just det. Bara det att jag glömde gå till jobbet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar