21 april 2006

Hushållsnära tjänster

Sådärja. Lite stödsoppa med chiliblandning kan göra susen när begäret blir för svårt. Hushållsnära tjänster, tänkte jag på. Matlagning hör verkligen dit.

Debatten om tjänster i hemmet verkar inspårad på städning och barnpassning, men jag har redan tidigare publicerat hela min önskelista. Städning och tvättning finns inte på listan, däremot tonåringspassning och i enstaka fall, morsapassning (=bodyguard).

Här är listan på tjänster jag saknar, och nu ska jag markera med fett vad jag betraktar som "hushållsnära":

en dyngsrytmsledare
en dietkunnig vegetarisk kock
? en framtidscoach
en personal shopper
en stylist
en inköpare
en hemelektronikslogistiker
en bodyguard
en tunga-saker-lyftare
en nyckelnisse
en sakhittare med in-och-ut-sorterartalanger
en klädfixare
en målare
en snickrare
en elektriker
en hemdatorfixare
? en DJ

Jag menar alltså en hemma-DJ, för musikklimatet i hushållet. Så det är egentligen bara framtidscoachen som inte borde kunna dras av, eller hur. I alla fall skulle mitt liv kanske bli lite bättre om jag fick stöd med nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar