21 april 2006

Jag härinne, solen därute

PICT1351

Tvungen att dra för gardinen, eller vad det är. För att kunna se skärmen när jag skriver om att det äntligen är sol. Men jag springer in och ut på balkongen och kvittrar lite mellan varven. Kuddarna är ute igen och jag tänker: balkongen och jag, det är vi det. För jag har ju ingen katt eller hund.

Observation: Grannen, som inte brukar öppna balkongdörren förrän 1 maj och först då lägger ut balkongmatta och packar upp sina inplastade möbler, har smygöppnat en springa. Det är ju tjuvstart!

PICT1352
Grannen håller sig inomhus fram till 1:a maj.

3 kommentarer:

  1. Absolut. Och Vi som grundat lite behöver ju också hålla brännan i form.

    SvaraRadera
  2. Balkong, det saknar jag. Jag får öppna köksfönstret och lapa sol, men den försvinner ganska tidigt på dagen.

    Men på helgerna kan jag lapa sol hur mycket jag vill på tomten, där det finns många fina solplatser.

    Annica

    SvaraRadera
  3. BAlkong är kanon. Om balkongen ligger rätt. Tänk att köpa bostadsrätt och glömma vad det är för läge på balkongen och märka att den ligger i total skugga hela dagarna.. men en del vill ju ha det så.

    Stuga drömde jag om då när jag var balkonglös. Men stuga och körkortslöshet passar liksom inte ihop.

    SvaraRadera