16 april 2006

Cykel nummer sex

Idag har jag köpt en ny. Surfade på blocket en stund och hittade en cykel i närheten. Ett kvarter bort bara. 200 spänn. En pumpad. Min sjätte cykel.

Två är på vift. Den blåa står i Kista, trasig, och den röda står hos syrran, som visst inte ville ha den. Tre med punka håller till runt bostaden och nu idag kom tillskottet. Jag tror att jag har överträffat mig själv i fulcykelköp även om bilden inte visar hur extremt ful färgen är.

IMGP0685
Färgen har nog inte ens nåt namn, men cykeln heter CBS, har 5 fungerande växlar och luft i däcken.

Cykelsäsongen slutade lite bistert i höstas med att tre av mina cyklar var så sparkade att jag avbröt hela säsongen för tidigt. Här lite cykelhistoria på bloggen:

12 mars: En av de fyra borta (3 kvar)
20 april: Absurd kyla bland palmerna
21 april: Innerstadscykel fick komma hem (3+1=4)
21 juni: Utpumpad av cyklar och Va nu då
7 juli: Sängfösare fick cykeln att ta taxi
17 september: Satt in annons
19 september: En blå mustang (4+1=5)
14 oktober: Härligt trasigt i Stockholm

2 kommentarer:

  1. Färgen ser inte så hemsk ut tycker jag. Är den ljusturkos? Himmelsblå? Fast jag vet hur fel färgåtergivningen kan bli i kameran. Möjligtvis ser den lite bebisblå ut. Inte lika kul kanske...

    SvaraRadera
  2. Bebismintblågrön. Nånting ja. Ihop med vit sadel och vita handtag som blivit grådaskiga. Form- och funktionsmässigt är cykeln okej, behöver bara mini-makeover, som byte till svart sadel och svarta handtag och lite färg.

    SvaraRadera