5 mars 2006

Mjau ska bort

Man borde må bättre, men det gör jag inte. Jag är svag, orolig och ledsen och har ett ständigt kaos omkring allt jag gör. Har väldigt svårt att säga att jag är uttråkad, men ofta slår mig tanken. Det här är INTE kul. Det är inte kul det här. Familjesituationen, misslyckanden, instängdheten, den långa vintern, jobbet.

Det senaste året har jag nog rökt mer än nånsin. Med tanke på folk som tar till flaskan eller pillerburken så kändes det helt okej att bara röka en cigg till. Och en till. En ständig grej att ta till. Om man är lite orolig, ledsen och trött, men också för att fira små saker, som att man äntligen lyckats komma av bussen, att man städat badrummet, eller att en jobbtimme gått.

Influensan gav med sig till slut efter två antibiotikakurer, men pigg är jag inte. Inte ett dugg bättre form än innan jag blev sjuk, fastän jag inte rökt på en månad. Kanske luktsinnet blivit ännu känsligare. Det var känsligt nog som det var innan. Öppnar jag kylskåpet ryggar jag tillbaka. Fy fan vad det luktar illa. Man rotar runt och kollar vad som stinker.

Mjau. Det måste vara den. Öppnad burk, men med lock på. Undrar varför inneboenden sparar en halv kattburk när hennes tjejkompis med katt bara skulle stanna en natt.

2 kommentarer:

  1. Hej...alldeles för längesen är det, hoppas livet är snällt mot dig förutom influensans framfart?
    Har börjat på nytt jobb och trivs bra...
    Hinner knappt med någonting förutom att jobba känns det som...
    Kram till dig i alla fall! *ler*

    SvaraRadera
  2. Maruschka: Verkligen skönt att du fick ett jobb som du trivs med.
    Jobb och familj tar sin tid.

    Sån där lunginflammationsinfluensa ska man akta sig för. Först nu har jag tänkt på att det jag hade stämde bra in på legionella, med hög feber, ont i muskler och leder, absurd hosta och så rätt snabbt lunginflammation på det.

    SvaraRadera