18 mars 2006

Ko Samui: Lazy coconut

Lazy Coconut är en liten mysig strandbar på Mae Nam-stranden där de har nyfödda kattungar, några hundar och en tjej som heter Susie, som nästan har slut på sitt supereffektiva brittiska antimyggmedel och som är livrädd för stora djur. Men vad en älg är visste hon inte.

Hon berättade för alla, och gång på gång, hur hon samma dag mött fyra vuxna vattenbufflar och en kalv på en smal stig uppe i djungeln ovanför stranden. Hon var i chock. Jag hade definitivt också fått panik. Nej, nån mulle man inte.

Som baren heter - så känner jag mig. Det var dit jag ville komma, egentligen.

3 kommentarer:

  1. Jag är en lazy soffpotatis...En coconut känns lite mer exotiskt!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du tar några härliga foton från din "lazy coconut"-tillvaro! Jag behöver lite värme och sol hit, tack.
    /Bisse

    SvaraRadera
  3. Lite bilder kommer nog. Blev inte polare med kameran, som bara hade LCD-skärmen som sökare, vilket gjorde att dagsljusbilderna tog i blindo i solljuset.

    SvaraRadera