14 mars 2006

Ko Samui: Helt däng på thailandska

Dag ett var jag i skuggan. Dag två vågade jag mig ut i solen en stund på förmiddagen och lite på eftermiddagen. Idag, tredje dan, blev jag rosa. Hade inte tänkt vara i solen värsta timmarna men träffade folk som satt där och kom inte in i skuggan. Så nu är jag fläckvis rosa, eller röd, skulle nog andra säga. "Deang" på thailändska. Solen gick i moln men tog andå.

Fyra eller fem high-speedbåtar står nytankade och klara för att forsla folk till full moon party på grannön. 19.00 går första båten. Och så i skytteltrafik fram till midnatt. Mellan 3 och 7 gar båtarna tillbaka för dom som vill åka hem till Samui efter festen istället för att idka gemensam mass-baksmälla på Ko Panghan.

Har inte inte bestämt mig. Synd att missa musiken om inte annat.

4 kommentarer:

  1. Skippa nattbadet iallafall...(skulle nog min dotter säga)!

    SvaraRadera
  2. Nuså fick jag upp bilderna på stället du bor på....AVUNDSJUK!!!
    Jag ska också lägga blommor i maten i morgon...

    SvaraRadera
  3. åhh börjar nästan bli lite orolig nu...väntar ju på rapport från fullmånefesten...hoppas du åkte dit !! Hade jag också velat göra, kanske nästa år, i allafall innan man fyller 50...haha eller vad säger du, är vi redan för gamla ?

    SvaraRadera
  4. Asch, det ar nog bara i Sverige som aldersfixeringen ar TOTAL. Det finns overvintrade hippisar i 60-arsaldern pa fullmanesfesterna, sa man kande sig som rena ungdomen...
    Klart jag akte.
    Satt pa stranden och sag batarna ga i skytteltrafik. Till slut hoppade jag pa en.
    Och sa dansade jag i sex timmar kanske.

    SvaraRadera