24 februari 2006

Sömn, tics och new age

Tio timmars sömn och en missad väckning, ett missat möte, fyra missade samtal och ett meddelande i mobilsvar. Fattar inte. Hur trött kan man va? Hur pigg borde jag inte va nu?

Har irriterande tics på höger ögonlock. Läkande lunginflammation på höger lunga. Undrar om det hänger ihop? Undrar hur vanligt det är att new-ageare skriver bloggar? Verkar vanligare att shopoholics gör det, tyvärr. Köpa saker kan ju nästan alla bara de har pengar, men folk som tänker i helt nya banor är nog ovanligt - och varför skulle dom göra som alla andra och till exempel blogga?

Ah, dessa morgonfrågor... jag vaknar av frågor. Inte av signaler.

Känner bara en, som är lite new age. Sist prackade hon på mig sin livsbok, eller tipsade om snarare. Det var i december. Ibland läser jag något kapitel, och för varje blad lär jag känna henne lite bättre, hur hon tänker och varför hon agerar som hon gör. Eckhart Tolle heter författaren, Power of now, heter boken.

Löne-fredags-eftermiddag. En hel helg framför mig att ta igen jobb jag missat göra i veckan. Skönt. Men nu ska jag städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar