15 februari 2006

Nu får det bli Thailand ändå

Jag har visst glömt att blogga. Har sovit konstiga tider och i övrigt småstädat och dagdrömt i reseplaner. Ett sätt att bli frisk kanske.

Har preliminärbokat på mig en hel del olika alternativ, men nu lutar det skarpt åt två veckor i Thailand och dit och hem med reguljärflyg.

Hittade en flight som tar 13 timmar brutto direkt från Stockholm till Bangkok och bra anknytning till Ko Samui, där stranden ligger bara fem minuter från flygplatsen. Hemresan verkar ligga perfekt för en nattlig tupplur. Flighten går från Ko Samui 22:00, planet från Bankok 00:45 och klockan 6:00 på morgon är man på Arlanda... Utresan känns desto längre förstås.

Undrar nu hur man kommer från Ko Samui till Ko Tao. Inser att min guide till Thailands öar och stränder ligger hos det så kallade x-et i London. Hm. Jag kanske skulle bjuda med honom...

2 kommentarer:

  1. Hej. Det blir förhoppningsvis nån gång efter den 10 mars. Hade en bokning på Apollo till Phuket den 10:e, men konferens satte käpp i hjulet, så jag letar Bangkokflyg. Blir sur på sajter som vill att man ska betala direkt med kort. Jag vill alltid ha några ångerdagar...
    Du då, ska du med?

    SvaraRadera