3 januari 2006

Alien utklädd till IT-gnagare

Tillbaka på åttonde våningen. Bara Kista är högre upp.

IMG_5171
2 januari 2006, 17:06:58

Man tappar tiden däruppe. Nästan inga var tillbaka efter ledigheterna än, och mörkret föll snabbt. En närsynt tjej jag aldrig sett förut stirrade in i en skärm vid bordet bredvid. Hon tittade inte upp när man kom, pratade inte, utan betedde sig som en hypnotiserad gnagare, förklädd till människa:
"Gnag-gnag-gnag-fnys-gnag-gnag-fnys-gnag-gnag-gnag", lät det.

Rymdisarna gjorde nåt fel när de släppte ner henne där. IT förväxlas kanske lätt med engelskan "eat" och "eat it".

Mörötter, äpplen, ännu fler fler morötter. Timme efter timme.
- Åh nej, sa jag till R, ser du, hon har fortfarande ett äpple och en morot kvar. Kan hon inte gå hem snart... jag klarar inte av det här längre. Kan inte jobba.
- M, jag vet, sa R...

"Gnag-gnag-knaper-knaper-gnag... gnag. Fnys-gnag-gnag."

Nevrotiskt. Sånt här får mig att tänka lite extra på att inte avslöja mig med konstiga ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar