10 december 2005

Med S på sunkhak

Tror inte jag var så snygg när jag kom hem igårnatt. Tur att jag inte skrev nåt i bloggen. Skulle nog inte blivit så bra.

Jag blev utlurad av S. En stor svart kille från Karlstad som jag pratade med en stund på lokala puben för en vecka sen. Den mest frågvisa person jag nånsin träffat tror jag. Jag har till slut hittat min detektiv.

Vi gick bara på Sunkhak. Jag sa:
- Till Engelsen ska vi i alla fall inte. Man blir uppraggad på mindre än 3 minuter.
- Då åker vi dit, sa han.
- Näe.
- Jo.

Framför oss i kön stod två tjejer som inte precis såg ut att ha klubbvana. Dom frågade OSS om dom skulle komma in. Oss! Jag undrade om VI skulle komma in med tanke på hur rasistiska dörrvakter kan vara.
- Klart ni kommer in sa S. ALLA kommer in här.

Diverse karlar kastade sig över mig så snart S var ur synhåll en stund. Drägelvarning. Och musiken var den värsta jag hört på mycket mycket länge. Fullständigt odansbart.
- Vi kan inte stanna här, sa jag.
- Nej, vi måste nog gå, sa han.

Vi avslutade på Patricia där nedre dansgolvet ändå serverade house, som funkar bättre för mig än ålandsbåtspop. Och sen flydde jag hem själv, precis som vanligt.

"Grymt trevligt kväll", skriver S i sms kl 11. Själv har jag sovit tills nu. Lagom. Jag är lycklig över att det är lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar