10 december 2005

Inredare sökes

Inredarna på tv är otroligt duktiga. Nu ska jag visa vad jag behöver hjälp med.


Detta fula trapphus leder från undervåning upp till övervåning. Klarlackad furu. Bäbisrundade plank och så en stort vitt ingenting, utan ens nån belysning. Det är alltså mer som en stort svart hål.



Men från detta ingenting kommer man upp till nånting. Men vad? Vad är det för slags rum egentligen och vad man ska ha det till. Dessvärre en del av vardagsrummet och det första man ser, och vi skäms.


Inredare sökes.

5 kommentarer:

  1. skicka dem hitåt när de är färdiga hos dej.. här har de att göra...mycket och länge...

    SvaraRadera
  2. Det ser ut ungefär sådär här också. Jag kallar det för utrymmesbrist.

    SvaraRadera
  3. desirée: Utökad städskrubb kallar jag det.

    lyckliga grodan: Så fort de är färdiga får du dem.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag ser att du behöver lite hjälp med inredning. Ditt hem har stor potential. Jag är dimplomerad inredare och har studerat kommunikation och formgivning på universitet. Du får gärna kontakta mig om du vill ha lite hjälp.
    Mvh Jane

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Jag såg att du ville ha hjälp med att fixa till hemma. Visserligen var det ett tag sen men har du inte fått till det än kanske vi ska ta tag i det före sommaren? Jag är en inredare utan diplom som fixat, sytt, målat och tapetserat i alla mina hem. Är en tjej, kvinna, mamma på 44 som för det mesta varit halvpank, därför är jag extremt kreativ och prismedveten. Pluggar nu på kth till mäklare och har börjat fundera på allvar att ta på mig att inreda hos mnniskor med för lite tid och ideér.Det kan vara både de som vill sälja sin bostad eller de som bara vill ha hjälp med stylingen. Min tanke är att man ska kunna säga vad det får kosta och så snyggar jag till det så långt pengen räcker! Inredarna på tv är jätteduktiga men ibland känns det lite som att det finns obegränsat med stålar, vilket det oftast inte finns. Sporten är väl att få till det billigt och bra?! Det ska inte bara se snyggt ut, det ska funka i vardagen också. Jag kommer aldrig att lägga citroner i bokhyllan för att matcha soffkuddarna! Hör av dig så kan vi resonera lite om du känner för det. Anne

    SvaraRadera